تهران

چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم

کارآفرینی و کسب و کار
در این مقاله از تیجور شما می توانید اطلاعاتی در مورد راه اندازی یک کسب و کار را مطالعه کنید.

شروع کسب و کار یکی سخت ترین و پر ریسک ترین تصمیم های زندگی یک فرد می باشد. این تصمیم و انتخاب زمانی که فرد سابقه و تجربه ی کافی نداشته باشد سخت تر هم می شود! اگر شما هم به فکر راه اندازی کسب و کار خودتان هستید اما در این مورد به مشاوره نیاز دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

اصول راه اندازی کسب و کار

برای شروع کسب و کار، شما نیاز دارید 9 اصل مهمی در مورد راهنمایی راه اندازی کسب و کار که هیچ کس به شما یاد نخواهد داد را بدانید. ما این 9 اصل را در ادامه به زبان ساده و خلاصه برای شما آورده ایم. همراه ما باشید.

 

اولین اصل: خودتان را بهتر بشناسید و درک کنید.

قبل از شروع هر کاری شما نیاز دارید که بدانید به چه چیز هایی علاقه دارید و دوست دارید در چه راهی کسب درآمد کنید. اگر خودتان را بشناسید و بدانید که دقیقا از راه اندازی یک کسب و کار چه چیزی می خواهید، می توانید راحت تر رویاهای تان را دنبال کنید و به آن ها جامه ی عمل بپوشانید. پس دست به کار شوید و حوزه ی مورد علاقه ی خود را مشخص کنید. 


دومین اصل: نگاه بهتری به اطراف تان بیاندازید.

همه ی ما میدانیم که برای شروع کردن یک کسب و کار موفق، نیاز به سرمایه و امکانات اولیه داریم. البته برخی از کسب و کار ها نیاز به سرمایه و امکانات کم تر و برخی نیاز به سرمایه و امکانات بیشتری برای شروع کار دارند. این نکته را بدانید که شما برای شروع کار نیاز ندارید که یک میلیاردر باشید، فقط کافی است نگاه بهتری به اطراف تان بیاندازید و از امکاناتی که دارید بهتر و جور دیگری استفاده کنید.

سومین اصل: امکانات و سرمایه ی اولیه که به آن نیاز دارید را به دست بیاورید.

در این مرحله ما به شما یاد می دهیم که چگونه سرمایه های تان را به دست اورید. برای این کار، یک قلم و کاغذ بردارید و هر چیزی مادی که شما مالک آن هستید را روی کاغذ بنویسید. این موارد می توانند شامل دارایی های شما مانند گوشی همراه، کفش، لپ تاب و چیزهای دیگر باشد. توجه کنید که در این مرحله ارزش دارایی های شما به هیچ عنوان مهم نیست و شما فقط باید آن ها را به صورت یک لیست در بیاورید. 

در مرحله ی بعدی، تمام استعداد ها و سرمایه های درونی تان را روی کاغذ بیاورید. این موارد می توانند شامل خصوصیات مانند راستگویی، توانایی آشپزی کردن، بلد بودن یک زبان برنامه نویسی و ... باشد. هر چیزی که فکر می کنید در آن خوب هستید را روی کاغذ بنویسید. 

نوشتن توانایی ها
سرمایه های تان را بنویسید.

 

چهارمین اصل: ایده ی مناسب تان را پیدا کنید.

حالا به این فکر کنید که با این سرمایه ها و استعداد های تان، چه کارهایی می توانید انجام دهید. ذهن تان را کاملا باز بگذارید و ایده پردازی کنید. به دنبال ایده ای باشید که علاوه بر این که با سرمایه ها و استعداد های شما همخوانی دارد، بتواند نیازی از جامعه را هم برطرف کند و شما را به سود و پیشرفت برساند. 

در برخی موارد شما نیاز دارید تا تحقیقات میدانی در مورد نیاز های جامعه انجام دهید و سعی کنید برای مشکلاتی که وجود دارد، راه حلی پیدا کنید. توجه کنید که اول از همه شما باید به نیاز های خودتان توجه کنید چرا که شما در مورد نیاز های دیگران و روش های رفع آن اطلاعی ندارید.

 

پنجمین اصل: محصول تان را طراحی کنید.

با پیدا کردن ایده ی مناسب، حالا شما باید به فکر طرح اولیه کسب و کار خود و یا MVP آن باشید. در این مرحله شما توانسته اید تا با موفقیت خودتان را بشناسید، سرمایه ها و امکاناتتان را درک کنید و یک ایده ی متناسب با آن را پیدا کنید. 

در مرحله ی اول طراحی باید بدانید که ایده ای که به ذهن شما رسیده است، به ذهن هزاران نفر دیگر هم رسیده است و شاید تا به حال عملی هم شده است. اگر ایده ی شما عملی شده باشد، کار شما کمی سخت تر می شود و شما چند قدم از آن ها عقب تر هستید و برای این که بتوانید بازار را در دست بگیرید، باید ایده تان را خلاقانه تر و نوآورانه تر عملی کنید تا مشتریان به سمت کسب و کار شما بیشتر از کسب و کار رقبای تان جذب شوند. 

دیزاین و طراحی کار را جدی بگیرید. ظاهری که یک کالا و یا خدمت دارد، می تواند افراد را به سمت آن ایده جذب کند و مشتریان را افزایش دهد. پس روی دیزاین و طراحی وسواس بیشتری خرج کنید.

 

ششمین اصل: بازار هدف تان را مشخص کنید.

پس از این که نسخه ی اولیه ی محصول تان را تهیه کردید، باید به فکر این باشید که محصول تان را امتحان کنید. شما باید جمعیت کوچکی از افرادی که ایده ی شما به درد آن ها می خورد را انتخاب کنید و ایده تان را با آن ها اشکال زدایی و تست کنید و مشکلات آن را برطرف کنید. شما می توانید در این مرحله از سبک تحقیقاتی دهان به دهان و یا استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی استفاده کنید.

 پس از شناسایی بازار هدف، شما باید بازریابی گسترده برای محصول و ایده تان را انجام دهید، دقیقا کاری که شرکت های بزرگ انجام داده اند تا موفق شوند.

پس از این که از این مرحله بگذرید، می توانید تا حدودی آسوده خاطر باشید چراکه اکثر خطر ها و ریسک های کار تان را پشت سر گذاشته اید.

بازایابی هدف
شناسایی بازار هدف برای ایده

 

هشتمین اصل: از سود واقعی که نصبیت تان می شود لذت ببرید!

در این مرحله شما باید کسب و کارتان را به همه معرفی کنید و ورود آن به حوزه ی کسب و کار را جشن بگیرید. برای بازاریابی های اولیه، اگر سرمایه ی چندانی ندارید، می توانید از شبکه های مجازی کمک بگیرید. 

نهمین اصل: پول در بیاورید!

اگر شما تمامی مراحل را به درستی و با دقت پشت سر بگذارید، دیگر راهی تا ثروتمندی و موفقیت ندارید. در این مرحله شما باید بیشتر از هر موقع دیگری به خودتان باور داشته باشید و افراد ثروتمند و موفق را الگوی خودتان قرار دهید و تلاش تان را افزایش دهید.

اگر 9 اصل گفته شده به ترتیب و درستی اجرا شود، فرد پس از چندسال می تواند به آرزو و رویای خود دست پیدا کند. 

مطلب مفید بود؟
1
0
اشتراک گذاری:
مطالب پیشنهادی